Čtenářské programy
Pro koho jsou vhodné:
- mateřské školy
- základní školy
- domácí vzdělávání
- dětské skupiny
- projektové dny
- knihovny
- zájmové krouźky
- příměstské tábory
- akce ve veřejném prostoru
Mladší děti si hravou formou vyzkouší:
- jak vstoupit do světa fantazie
- co nám prozrazují obrázky v knihách
- jak si “přečíst” jednoduchý příběh
- jak prožít příběh spolu s postavami nebo zvířátky
- jak mít radost z prohlížení knih
- jak sami vytvořit příběh
- jak si z knížek a příběhů udělat nerozlučné přátele
Starší děti se navíc
zaměří na:
- soustředěnou individuální a skupinovou práci
- orientaci v příběhu a prožívání děje
- zkoumání literárního jazyka
- základy kreativního psaní
- hlubší pochopení textu s pomocí pracovních listů s úkoly
- tvořivou činnost formou dílničky
Více o programech
Vyberte si program podle zaměření
Cílem programů je aktivovat a prohlubovat čtenářské dovednosti, pozornost, pečlivost, a přitom dětem ukázat, že knihy a příběhy v nich jsou milými a důležitými společníky na jejich cestě životem.

Díky čtení poznávám sám sebe i druhé ...
Reference
Reakce pedagogů, rodičů a dětí na programy Knihoběžky.

“Podzimní program Listování krásně spojil básně, pohyb a tvoření. Na své si tak mohli přijít všichni. Málokdy totiž ve třetí třídě najdete někoho, koho nebaví ani krásně vybrané básničky, ani aktivity s pohybem a ani tvoření. Většina žáků tak tvrdí, že je bavil program úplně celý, protože propojení bylo tak plynulé.”
Michaela, učitelka na 1.stupni ZŠ

“Velrybí program s Knihoběžkou byl velmi milý, zábavný a inspirativní. Na dětech bylo vidět, že je to bavilo a výborně spolupracovaly.”
Jana, knihovnice

"Moc se nám Adventní povídání s Knihoběžkou líbilo - jak bylo proložené různými aktivitami, aby děti udržely pozornost."
Maminky školních a předškolních dětí

Všechny programy Stonožky Knihoběžky skvělým způsobem propojují práci s textem, básničkou, pohyb a tvoření. Rozvíjí u dětí zvídavost a fantazii. Děti jsou stále udržované v příjemném napětí co bude dál a s chutí se pouští do všech úkolů. Na konci bývají spokojené z vlastního prožitku a těší se na další setkání.
Marie, učitelka na 1. stupni ZŠ